T.C.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
ZİRAAT FAKÜLTESİ
PUKÖ DÖNGÜSÜ
EĞİTİM-ÖĞRETİM KALİTE GÜVENCE POLİTİKASI
Üniversitemiz üretken, girişimci ve yenilikçi, çevreye ve toplumsal sorunlara duyarlı, insan haklarına saygılı
nitelikli insan kaynağı yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Bu kapsamda öğrenci odaklı eğitimi geliştirmeyi, yetiştirdiği insan kaynağının akademik yetkinlik, nitelik ve etkin araştırma yapabilme kapasitesinin arttırılmasını, Eğitim-Öğretim faaliyetlerinde memnuniyet düzeyinin arttırılmasını, Eğitim programlarını sürekli iyileştirmeyi, Eğitim programları ile araştırma faaliyetleri arasında ilişki kurmayı, Üniversitemiz ve yurt dışı üniversiteler ile iki işbirliği anlaşmalarını arttırarak Uluslararasılaşma çalışmalarının gelişmesini, Uluslararası öğrenci sayısını arttırmayı, Uzaktan eğitim veren program ve ders sayısını artırmayı, Eğitim-öğretim olanaklarını tüm öğrenciler için erişilebilir kılmayı ilke edinmiştir.
* PLANLAMA * |
Temel Kaynaklar: YÖK, Senato Kararları, Üniversite Yönetim Kurulu Kararları, Yükseköğretim Kanunu, Önlisans, Lisans ve Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmelikleri, Öğrenci İşleri, Öğrenci Bilgi Sistemi, Bologna Koordinatörlüğü, Kalite Koordinatörlüğü |
Eğitim Öğretim Süreciyle İlgili Analizler: Fiziki kaynaklar ve teknolojik altyapı, akademik ve idari personel memnuniyeti analizleri ile öğrenci memnuniyeti, Mezunlar, Dış Paydaş Analizi |
Eğitim Öğretim Sürecinde SWOT Analizi, Güçlü ve Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditler, PUKÖ Çalışmaları |
Süreçle İlgili Değerlendirme Anketleri: Öğrenci, Akademik ve İdari Personel, Ders Değerlendirme, Mezunlar, Dış Paydaş Anketleri |
* UYGULAMA * |
Süreç Performans Programı: Yurt içi ve yurt dışı eğitim protokolü çalışmaları, Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmelikleri, Öğrenci İşleri, Akademisyenler, Akademik Takvim, Ders Plan ve Programları, Sınav Plan ve Programları, Staj Yönergesi ve Staj Uygulamaları, Bologna Eğitim Bilgi Paketi, Öğrenci Yaşam Kariyer Mezun İlişkileri Koordinatörlüğü, Burs Barınma Koordinatörlüğü |
Süreçle İlgili Performans Hedefleri ile Faaliyetler |
Sürecin Performans Göstergeleri ile Sorumlu Birimler: Tüm Akademik Birimler, Yabancı Diller Koordinatörlüğü, MYO Koordinatörlüğü, Bologna Koordinatörlüğü, Kalite Güvence Ofisi, Öğrenci İşleri Daire, Personel, Bilgi İşlem, Kütüphane Dokümantasyon, Daire Başkanlıkları, |
Süreçle İlgili Bütçe: Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı |
* KONTROL * |
İzleme, Ölçme ve Değerlendirme: Rektör, Dekan/Müdür, Bölüm/Anabilim Dalı Başkanları, Birim Kalite Komisyonu, Bologna Koordinatörlüğü, Kalite Güvence Ofisi, Öğrenci İşleri Daire, Personel, Bilgi İşlem, Kütüphane Dokümantasyon, Daire Başkanlıkları, Program Yeterlilikleri, Akademik Birim Faaliyet Raporları, İç ve Dış Paydaş Anketleri Değerlendirme |
Raporlama: Akademik Faaliyet Raporu, Anketler, İç-Dış Paydaş Görüşleri |
* ÖNLEM * |
İyileştirmeye Açık Alanlar ve Öneriler: Eğiticinin Eğitimi eğitimlerinin yaygınlaştırılması, Akademik ve İdari Personel Oryantasyonu, Öğrenci Oryantasyonu, Ders veya Öğretim Planı Değiştirme, Dersin öğretim elemanını değiştirme, bölüm başkanı, anabilim dalı başkanı, program danışmanı değiştirme, akademik danışman değiştirme, norm kadro kapsamında ve ihtiyaç dahilinde yeni öğretim elemanı talep etme, yeni bölüm veya program kurma, hizmet içi eğitim, akademik takvim, ders ve sınav programı, idari personel rotasyonu, staj ve öğrenci bilgi sistemi, kütüphane bilgi sistemi, burs talebi, ulaşılabilir engelsiz bir üniversite desteği, akademik gelişim ve kariyer planlama desteği, psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmeti, rektörlük iletişim merkezi, 7/24 uzaktan eğitim destek hizmeti, sağlık desteği, etkinlik destek talepleri, proje destek hizmetleri, kütüphane destek hizmetleri, sportif faaliyetlere yönelik birimin ve üniversitemizin imkanları dahilinde gerçekleştirilen hizmetler vb. İlgili Birimler: Kurum Yönetimi (Rektörlük, Dekanlık ve Müdürlük), Genel Sekreterlik, Birim Sekreteri, RİMER (Rektörlük İletişim Merkezi), Akademik Danışman, Bölüm Başkanı, ABD Başkanı, Birim Öğrenci İşleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi, Öğrenci Yaşam Kariyer ve Mezun İlişkileri Koordinatörlüğü, Öğrenci Burs ve Barınma Koordinatörlüğü, Kurum ve Birim Kalite Koordinatörlükleri, BAP Birimi ve Diğer Araştırma Merkezleri, Personel Daire Başkanlığı, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Yapı İşleri Daire Başkanlığı, Kurum İç Denetim Birimi, Birim Kalite ve Akreditasyon Komisyonları. |
Gerçekleştirme: Üniversite Yönetim Kurulu, Senato, Rektörlük, Dekanlık, Müdürlük ve Bölüm/ABD Yönetim Kurulu ve/veya Akademik Kurul Kararları, İlgili Diğer Kurul-Komisyon Kararları, Kılavuzlar, Eğitimler, Toplantılar |
Ek olarak öğrenciler tarafından gerekli resmi başvurular gerçekleştirildikten sonra tüm araştırmalar gerçekleştirilir ve mevzuat dahilinde öğrenci odaklı çözüm yaklaşımıyla aksiyon alınması sağlanır. Ayrıca ilgili konu ya da konular hakkında belirli dönemlerde faaliyet ve denetim raporları sunulur, değerlendirilir ve denetim sonrası Önlem Alma, İyileştirme ve İzleme Süreçlerinin mevzuata uygun biçimde yürütülmesi ve uygulanması Rektörlüğümüzce taahhüt edilmektedir. |
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Eğitim-Öğretim Kalite Güvencesi, Üniversitemiz genelinde belirlenen yıllık takvime göre program ve birim düzeyinde gerçekleştirilen çalışmalar temel alınarak sağlanmaktadır. Eğitim- öğretim süreçlerinin planlanmasında Kilis 7 Aralık Üniversitesi’nin 2024-2029 Stratejik Planı, Misyon, Vizyon ve Hedefleri doğrultusunda oluşturulan birim ve program misyon ve amaçları yönlendirici olmakta, bu süreçte, öncelikle programların eğitim-öğretim amaçları belirlenmektedir. Eğitim-öğretim amaçları doğrultusunda program çıktıları oluşturulmakta ve program tasarımı ve onayı süreçleri çalıştırılmaktadır. Programları uygulayan birimin amaç ve hedefleri, program çıktıları ve Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ölçütleri; bu süreçte temel alınmaktadır. Eğitim-öğretim programlarının uygulanmasını takiben, program çıktıları ve ders öğrenme çıktıları izlenmektedir. Eğitim-öğretim süreçlerine ilişkin PUKÖ çevrimleri bir-iki yıllık ve beş yıllık süreleri esas almaktadır. Bir yıllık çevrimde, program çıktılarına yönelik iyileştirmeler gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda Bologna Süreci ve Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ölçütleri ile YÖKAK Program Öz Değerlendirme Raporları yönlendiriciliğinde şekillenen beş yıllık çevrimlerde program eğitim-öğretim amaçlarına yönelik iyileştirmeler yapılmaktadır. Programların izleme ve iyileştirilmesinde Üniversite Senatosu tarafından belirlenmiş Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülen güncelleme süreci bulunmaktadır. İzleme sürecinde ise genel olarak öğrenci anketleri ile iç ve dış paydaş görüşleri esas alınmaktadır. Bu amaçla, üniversitemizde merkezi düzeyde sürekliliği olan ÜBYS Kalite Modülü üzerinden Ders Değerlendirme ve Memnuniyet anketleri gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler bu sayede derslerin öğretim üyelerini, programın genelini ve Üniversitemizi çeşitli soru ifadeleri ile değerlendirebilmektedirler. Mezun veren programların tümünde yıllık öz değerlendirmeler, öğretim üyeleri ile akademik kurul ve komisyonlar tarafından yapılmaktadır. Böylelikle süreç bu anketlere ek olarak mezun veren her program tarafından hazırlanan Program Öz Değerlendirme Raporları ve bu raporların birim (Enstitü/Fakülte/YO/MYO) kalite güvence komisyonunca değerlendirildiği Program ÖDR Değerlendirme Raporları üzerinden de takip edilmekte bu anlamda birim yönetimlerinin hazırladıkları raporlar Kalite Güvence Komisyonu’na ulaştırılmaktadır. Üniversitemiz Kalite Güvence Komisyonu, Bologna Koordinatörlüğü ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından da program ve ders öğrenme çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığı takip edilmekte ihtiyaç duyulduğu anda iyileştirmeye yönelik toplantılar yapılmaktadır. Özellikle nitelikli ara elaman yetiştirmeyi hedef edinmiş Meslek Yüksekokullarımızın programlarında gerçekleştirilecek değişimler ilgili birimde kurul kararları alındıktan sonra Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü’nün organize ettiği toplantılarda da gündeme gelmektedir. Üniversitemizde Öğrenci, Yaşam Kariyer ve Mezun İlişkileri Koordinatörlüğü, iç ve dış paydaş geri bildirimlerinin analiz ve yorumlanması sonucunda öğretim planları ile ilgili değişiklikler her yıl Mayıs Senatosunda karara bağlanmaktadır. İhtiyaç durumunda her yıl düzenlemeler yapılmakta, periyodik iyileştirmeler gerçekleştirilmektedir. Program ile ilgili değişiklikler ÜBYS üzerinden Kilis 7 Aralık Üniversitesi Eğitim Bilgi Sisteminde öğrenciler tarafından görünür hale getirilmektedir. Akreditasyon almış programlar için bu iyileştirmeler öğrenci, mezun ve diğer paydaşların katılımları ile daha sistematik olarak yürütülebilmektedir. Periyodik iyileştirmeler akreditasyon almış programlarda paydaşlara daha etkin duyurulmakta iken henüz sürecin başında olan programlarda kurul ve komisyonlarla paylaşılmaktadır. Sonuç olarak Senato onayından geçen tüm değişiklikler ve iyileştirmeler iç paydaşlarla resmi yazışmalarla paylaşılmaktadır. Eğitim amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığı periyodik olarak yapılan mezun ve işveren anketleri üzerinden de değerlendirilebilmektedir. Tüm anket sonuçlarımız genellikle yıl sonunda ölçme değerlendirme komisyonumuzca yayınlanmaktadır.
Planlama: Üniversitenin eğitim-öğretim süreçlerinin planlaması ilgili Enstitü, Fakülte, Yüksekokul, Meslek
Yüksekokulu tarafından gerçekleştirilmektedir. Eğitim-öğretim süreçleri kapsamında yeni ders/program açma önerileri ve öğretim planı/ders güncelleme çalışmaları, ilgili birimler nezdinde yürütülmektedir. Ardından ilgili kurul, komisyonlarda karara bağlanmakta ve Senato’da onaylanıp Yükseköğretim Kurulu oluruna sunulmaktadır. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Bologna Koordinatörlüğü, Öğrenci Yaşam ve Kariyer Merkezi Koordinatörlüğü ve Kalite
Güvence Komisyonu eğitim-öğretim süreçlerinin planlanmasında ve iyileştirilmesinde etkin bir rol üstlenmektedir.
Uygulama: Üniversitenin eğitim-öğretim süreçleri; üst yönetim ve birim yöneticileri yönlendiriciliğinde tüm akademik birimlerce uygulanmaktadır.
Son Güncelleme: 2024-05-24 13:00:38